Friday, December 31, 2010

Selamat tinggal 2010.

Hari ini, hari terakhir bagi tahun 2010.
Terima kasih,

Tahun ini, aku bergelar tunangan orang.
Tahun ini, keluarga aku menjadi lebih erat.
Tahun ini, aku mengerti apa itu 'khianat',
Tahun ini, aku mengerti apa itu 'fitnah',
Tahun ini, aku mengerti apa itu 'gagal',
Tahun ini, aku kecundang dalam dunia kerjaya,
Tahun ini, aku berkenalan dengan ramai kawan baru,
Tahun ini, aku menjadi lebih rapat dengan mereka,
Tahun ini, aku kehilangan beberapa teman lama,
Tahun ini, mereka2 itu masih tetap bersama ku,
Tahun ini, aku merasa manisnya perkataan "teman",

Tahun ini, aku dapat abang ipar,
Tahun ini, aku berkerja sendiri,
Tahun ini, aku sakit berulang kali,
Tahun ini, aku jatuh terjelupuk beberapa kali,
Tahun ini, aku banyak kehilangan duit,
Tahun ini, aku banyak juga memperoleh rezeki,
Tahun ini, aku lebih faham apa itu 'dugaan bertunang',
Tahun ini, aku kenal apa itu Shawl dan selendang,
Tahun ini, aku ditengking, diherdik, dituding jari, dan dihina,
Tahun ini, aku banyak ketawa,
dan Tahun ini, aku banyak kali mengalirkan air mata.

Tapi, bila aku fikirkan kembali, aku banyak kali mengeluh. Mengeluh dengan setiap dugaan dan ujian yang melanda dalam hidup aku. Namun, tidak pernah sekali aku lupa utk bersyukur dengan setiap nikmat dan keindahan yang aku perolehi.

Terima kasih kepada kamu2,
Orang2 yang sentiasa bersama aku, ketika aku susah dan senang.
Orang2 lama yang sentiasa bergelar sahabat dalam hidup aku.
Orang2 baru yang pernah hadir dalam hidup aku.
Orang2 yang pernah menggembirakan aku.
Orang2 yang pernah menikam aku dari belakang.
Orang2 yang pernah membuat fitnah kepada diri aku.
Orang2 yang pernah membenci aku.
Orang2 yang pernah membawa diri jauh dari hidup aku.

Aku bersyukur utk setiap kejadian yang pernah berlaku dalam hidup aku.
Dan hati ini, tak sabar menunggu kedatangan 2011.

Semoga tahun akan datang, akan menjadi lebih baik dan lebih bermakna dari tahun sebelumnya. Insyallah. Aku mahu berubah, menjadi yang lebih baik.

Selamat tinggal 2010. :)

Love,
Fana a.k.a Farsha.

No comments: