Saturday, April 10, 2010

Happy Rackfast Day, adik-adik ku. :)

Asalamualaikum dan hye..

Entry ikhlas dari hati, bukan meninggi diri. ;)

10.04.2001. Rackfast.
Saya kenal dengan 10 orang budak perempuan, yg muda 2 tahun daripada saya.
Fifi, Zanna, Seha, Nadd, Yann, Aisya, Mechah, Niess, Dylla dan Fawrah.
Dorang namakan diri dorang RACKFAST.
Definisi? Kene tanye dorang sendiri.. hehe.


Fakta masa sekolah. ( 2000-2004 )

1) Suka jalan ramai2. Kadang2, 10 orang tu jalan sebaris. Habis satu jalan tu dorang conquer. Haha.
2) Suka pakai beg same. Dulu semua beli beg Converse. Tak plan pon, tapi dah jadi macam tanggungjawab semua kene pakai brand same.
3) Suke ponteng kelas (tapi dengan niat yg baik), sampaikan Cikgu Disiplin pun dah kenekan penalti masa skola dulu. Sampai nangis2 lah semuanya, dan janji tanak buat lagik. Ihiks.

4) Suka pergi kemping di serata alam. Pengakap especially. Semuanya Pengakap, kecuali sorang je. Dia PBSM.
5) Suke buat akak dia yg sorang tu pening, cemburu, jeles, merajuk.. ish, semua ada lah. Comel je. Hehe.
6) Ape2 pon yg berlaku, CUN tetap kene cover. Tiup tudung tuuu tiup! (Ditujukan kepada yg berkenaan ..haha)
7) Semua mesti simpan bedak n cermin dalam beg. Tak caye? Cube cekk.. :P

8) Walaupon dikenali ramai, tapi tak sombong. :)
9) Nakal2 masa sekolah, tapi pelajaran tak tinggal.. hehe.

10) Couple masa skola .. aaa...alamak, x ingat. Akak diorang je yg tak kapel. Haha.. ( Yeke? )
11) Sangat susah nk amik gamba, lengkap semua. 11 orang. Tak tau kenapa. Curse kot?
12) Suke suki tuka rumah sukan masing2. Sbb nk duduk same2 dalam rumah sukan yg sama. Haha. Sampai cikgu pon tak terkata ape. :P
13) Antara sesama sendiri, tak penah dengki mendengki. Sahabat sejati walaupon ada 11 hati yg berbeza .. ;)

Fakta sekarang.

1) Alhamdulilah, mostly semuanya habis belajar.. dan ada yg dah berkerjaya.
2) Masih contact to each other until now, walaupon dah 9 tahun berlalu.
3) Sorang dah tunang, sorang lagi bakal ditunangkan. Hiks. Selebihnya? Bakal menyusul, insyallah.
4) Sorang Designer, Sorang keje Bank, Sorang keje Kerajaan, Sorang amik PHD ( Bakal Dr ), Sorang keje MyEG, Sorang Prektikel di Shah Alam, Sorang Babysitter berjaya, Sorang masih study di UITM, Sorang bakal Chekgu di Sabah, Sorang keje di Bukit Aman, Sorang bakal Chekgu di UPSI.

5) Alhamdulilah, masih maintain cun. Malah lagi cun dari dulu. Hihu.
6) Berjaya beberapa kali buat Trip Vacation bersama2. Melaka dan Pangkor. Next Trip, SABAH!
7) Masih lagi mengekalkan 'curse', dimana kami memang susah nk dapat gamba 11 orang bersama2.
8) Jarang jumpa, tapi bila skali dah jumpa. Macam2 diceritanya.
9) Camwhore tahap dewa.

Hari ni, genap 9 tahun tertubuhnya Rackfast. Buat pengetahuan readers2 ku, Rackfast ni adik2 angkat saya. Saya kenal dorang masa saya tingkatan 4, dan tertubuhnya Rackfast masa umur 16 tahun. Saya tak tau knape, mereka bersepuluh ni, melengkapkan episod saya masa di sekolah. Selain adik2 angkat saya yg lain, dorang ni lah penyeri idup saya masa zaman sekolah dulu. :)

Banyak kenangan yg manis, pahit yg saya lalui dengan dorang. Adegan merajuk, pujuk, cemburu, sedih, nangis, gelak ramai2, gossiping sesama sendiri.. semua tu memang tercatit dalam sejarah saya dengan dorang. Bergaduh? Jangan cakapla.. sememangnya ada, mengalahkan drama tau. Hehe. Tapi tu semua adat persahabatan lah kan, sbb gaduhla, kami rapat lagi sampai skng. Kalau ada doraemon, saya memang nk putarkan balik ke zaman skola saya dulu. Memang bahagia masa tu. Sangat2 bahagia..

Tapi serius, dulu kan.. saya suke giler bile kami bersebelas jalan same2. Macam skolah tu kami yg punya lah.. hihiks! Takde sape brani kacau.. hehe...

Khas buat adik2 Rackfast ku, dah 9 tahun kita bersama. Macam tak caye kan? Ape2 pon..akak happy n bersyukur, sbb hubungan kita masih utuh macam dulu2. Happy anniversary yang ke 9 tahun.. semoga persahabatan kita semua akan kekal abadie. Dan semoga haluan hidup kita semua akan sentiasa cerah dan sentiasa diberkati Allah s.w.t.. Love yu guys.. so bery the munch2.. ;)

Happy RACKFAST day. :)

ps : Rindu giler kat korang...

Kakak Negative Sulong mu,
Kak Fana ;)

No comments: