Tuesday, February 24, 2009

Saya budak Pengakap 29 Petaling ;-)



Asalamualaikum n hye.. wahh..rase cam lame plak tk update blog.. hehehe. Actully, aktiviti ade saje.. tapi tak sempat nk share everything kat blog. Lagipon..proses menulis blog ni kene ade mood.. kalau x, mesti tak best.. hehehe..

So today, wanna share about last weekend. Apa saya buat masa last weekend...

Bendera rasmi Pengakap 29 Petaling ( through Nuar's video cam :P )

Nk tau ape? :P Saya pergi ke skola lame saya.. iaitu Sekolah Menengah Kebangsaan Puchong Batu 14, untuk join skali Perkhemahan Lencana Ahli, Pengakap 29 Petaling. Hehehe.. yup! I am a scout once! :D Masa skola dulu, saya join Pengakap di skola saya, saya join masa form 2.. so skang ni dah nk masuk 10 tahun berlalu! Uish.. gile la.. dah tua saya ni rupenye. hehe.
Pelapis Pengakap 29 Petaling

Got the information about this camping from my adik comel, Rafizan. She's the one who called and bgtau ada camping kat skola.. from 19-22 Feb 2009. So, jumaat tu.. saya pi ke skola saya.. tak jauh, dalam 7 km je dari umah. Hehehe..

Aktiviti " Memotong Tembikai " :)

Saya join dorang for 2 days.. Jumaat malam, and Sabtu petang n also malam. As for Jumaat, saya sempat join sesi suaikenal.. dorang panggil saya "akak senior".. hahaks... cam lawak je bunyi nye..:P hehehe. Malam tu, ramai jugak senior2 yang datang.. most of them from batch 1997 until 2002.. Geng skola saya yang datang malam tu adalah Kak Yong and Nuar.
Kanak2 riang yang dah besar .. ahaks!

With Kak Isz - She was my senior ;)

As for the second day, saya dapat join tgk dorang buat aktiviti Halangan Komando. Teringat masa zaman dulu saya yang g camping, abis sume longkang n parit yg ada kat skola tu saya redah.. kotor jangan ckpla, sampah, bau busuk, lumpur sume melekat kat badan n muka..eiii! Bile pk balik, g
eli je rase.. but, masa tu memang tk ingat geli, hanya ingat enjoy n sronok je.. ;)

Malam nye pulak, seperti biase.. malam kebudayaan.. ohh sungguh seronok! Sbb dah lame tak join! Malam tu.. patrol2 sume buat persembahan masing2.. biasela, budak2 kecik kn.. lawak je persembahan dorang. Smbil tgk persembahan, buat games and nyanyi.. dapatla saya join, sampaikan saya bergelek kat tengah stage tu.. haha. Dah name sporting kn? :D hehehe...

Abg Imran Navy and Nuar

Malam tu.. saya lepak sampai kul 5 pagi dengan dak2 pengakap skola and also seniors.. Happy sangat. Kitorang siap sambung pi minum kat ABC.. ramai2, sampai tak muat meja kat kedai tu. Hehehe..

Kak Yong, Kak Liyanna ( Scout ) and Kak Isz

Antara senior2 yang dapat saya jumpa adalah.. Kak Isz, Kak Liyana, Abg Zai, Ammar, Abg Husai, Abg Imran, Abg Man, Wanda, Nuar, Kak Yong, Along Jonit, Abg Mokhtar, Abg Botak yg sangat best!.. and jugak junior2 saya, Syafik, Rafizan, Liana, Syamin, Amin ( cute ), Pawi, Hafiz Musa, Wan Panjang, Wan Pendek...sape lagi ek? and ramai lagi la.. takleh nk sebut sume.. hehehe.

Dearest Sista - Syarmin Cute ;)

Pape pon.. pengalaman ni sangat best, bukan saja dapat kenal dengan orang2 baru.. also dapat jumpa kawan2 lame yang dah memang lame tk jumpa.. plus, pada saya.. sejak saya berpengakap ni la.. saya jadi lebih berdisiplin masa kat skola dulu.. ( yeaahh.. rite! ).. hehehe.

Thanks anyway buat junior2 yang sudi menerima kehadiran saya.. and thanks to all my frens who made my life more meaningful.. ;)

The true spirit of Scout, never dies.. ;)

Cheers!
- Fana a.k.a Farsha

3 comments:

CikguAuzani said...

KRS rulez... hahahaha...

mmg best.. aku dpt rasakan keseronokannya.. walaupun apu tak join pengakap.. tapi fun bile join aktiviti mcm nie.....

Warnawanie said...

Tepuk Pengakap!!! Sekali lagi.... Tepuk Banyak Kaliiiiii... hihihihi

Izz Chinta said...

Fana sayang... seryesly terharu baca entri fana ni... n lagi terharu sbb baru skrg kak iz PERASAN ini entriii!!!! uwaaaaa... kesian akan diri ini... sob sob sob... emm rindu nk p camping mcm tu lagi.. kumpul ramai2 ex2 SCOUT 29 PETALING....