Tuesday, November 11, 2008

Cerita RM 1.00


Just now, had dinner with my siblings and my father.. Hari ni mak takde, gi kursus kat Jalan PJ agaknya. 3 hari kurusnya.. so, tinggallah kami anak beranak 5 orang kat rumah. Had our dinner. Tak tau kenapa, muka masing2 mencuka je. Tak tau la samada disebabkan sbb mak takde, atau masing2 ada masalah masing2..

Lauk udang dan kari ayam yang terhidang pon, tak luak sangat.. pelik kn? Erm.. maybe sbb mak takde, masing2 terasa kot, walaupon kalau mak ada, kami kene bebel je..:P hehe..

Then, after dinner, siap2 kemas semua, sy masuk la bilik. Hajat di hati nk siapkan keje yg sepatutnya disiapkan. Sampaikan apabila Kioshii saya ajak gi mamam aiskrim pon, saya terpaksa menolak. Bukan tanak, nak sangat2.. tapi tgk abah yang takde mood, cam takut je nk tanye. Hehehe.. So, tangguh dulu yek kioshii..

Then, buat la keje kat PC.. suddenly Aniq, my brother masuk bilik.. dengan muka penuh syahdu dia cakap :

Aniq : " Fana.. aniq nk mintak seringgit boleh tak?" ( He calls me Fana, runs in the family :D )

Fana : " Seringgit? Aniq nk buat ape? "

Aniq : " Em.. kalau aniq cakap dengan fana, jangan cakap dengan abah tau?"

Fana : " Ok... Apasal?"

Aniq: " Aniq nak beli BIDAMAN kat sekolah, kawan aniq cakap ada jual. RM6.. aniq tak cukup seringgit je.."

Saya pandang je muka dia.. dia buat muke kesian.. hehe. Tak sampai hati plak kalau tak kasik. So, sy pon capai la wallet, kluarkan RM1, kasik kat dia.. Dia punya la happy.. siap jerit nk bli BIDAMAN esok. Hehe.. Kelakar je..

Then.. smbung la buat keje. Tibe2, Aniq datang lagi...

Aniq : " Fana.. nk lagi seringgit boleh tak?" ( kali ni lagi meliang-liuk badan dia sambil bercakap )

Fana : " Aik? Tadi kan dah bagi.. kenapa nk tambah lagi?" ( Dah mula was2 dengan niat dia.. takut dia tipu )

Aniq : " Aniq dah ada RM4, aniq simpan. Pastu tadi fana dah kasik kat aniq seringgit, so dah RM 5.. tinggal lagi seringgit je tak cukup.. plisss "

Siap plssss tu? Budak 8 tahun pandai merayu2 nk mintak duit. Haha.. smtimes, adik saya ni tak sepadan umur, gaya pkran dia agak matang. Hehe.. Saya tanye la dia :

Fana : " Knape tak mintak Kak Dyana ( kakak sulung )?"

Aniq : " Tanak la.. dia cam garang je.."

Saya tergelak je.. Rasa cam chumel je adikku yang sorang ni. Then, amikla wallet, kasik dia another RM1.. Dia menjerit lagi kali ni, tapi ditambah dengan pelukan. Dia peluk saya, sambil cium pipi..sambil kata " Thank u fana.. sayang fana.."

That time, I just thought that, I really greatful to have a little brother called ANIQ. He's cute and adorable. Sampaikan RM1 tu, saya rasa macam nilai dia dah macam Rm1 juta.. bila saya bagi kat dia. :) Hehe..

And now, he is sleeping + snoring on my bed, holding the RM6 in his hand. ;-)

2 comments:

Ee said...

syahdu... huhu

rinaKeiko said...

alalalalala
comelnya adik kamu :D